Som förr

Ska iväg till praktiken snart. Känns så fullständigt meningslöst. Ska sitta med på en engelskalektion för att eleverna sköter sig bättre om vi är flera.
Jag kunde varit ledig idag!
Nåväl. Sovmorgon blev det i alla fall! Första på flera veckor känns det som.

Idag är det alltså engelska som gäller, sen hem till mamma och träna på friskis.
Imorgon blir det fullt upp. Praktik 8-11 (ca) jobba i Saluhallen 12-18.30, spela beach volley boll i högsbo 20-21. Puh!

Igår gick jag och Malin på stan efter praktiken. Underbart! Känns som flera år sedan vi gick omkring och pratade sådär i timtal som jag bara kan göra med henne. Sådär om liksom ingenting alls. Mest bara skratt och sång och minnen och allt. Det är verkligen hemskt att vi inte hinner sånt lika ofta längre. Förr i tiden sågs vi nästan varje dag i sisådär 16 år. Förskola varje dag och sen passning hos nån förälder, samma klass i 9 år och sen ses på helgen. Sällaskap till skolan nästan varje dag i 12 år + eftermiddagar, + helger. Jag saknar det.
Som Malin sa igår; Jag är så trött på att jämt vara vuxen! Gå på lönesamtal och betala räkningar. Jag hatar det!
Jag håller med.

Visst finns det fördelar med att vara vuxen. Men inte alls så många som man trodde när man var liten. När ska man få tid att leka? Nu är inte 8.20-15 en lång skoldag längre. Nu kallas det att sluta tidigt.

Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0