Trådlöst-finally!

ÄNTLIGEN!!!! Jag har lyckats installera trådlöst internet i lägheten. WOHO!

Det började med att vi köpte en router i våras. Då gick strömadaptern till den sönder.
Vi gick tillbaka och fick en ny. Då funkade inte routern. Så vi gick tillbaka och fick en ny.
Den funkade inte heller. Vi tröttnade.

Så bestämde jag mig häromdagen att näe, jag tänker inte lägga pengar på nåt som inte funkar. Jag vill ha pengarna tillbaka! Jag gick dit med bestämda steg. Men, nix! Inga pengar fick jag. Däremot fick jag en ny router! Haha. La 100:- emellan och fick en bättre med. Och vet ni vad? Den funkar!!! :-D

Efter praktiken idag var jag på Östhjälpen med Malin och Eva. Det ligger här i Jonsered och har öppet på onsdagar.
Där var mängder med folk! Det var grejer överallt och mitt upp i smeten sitter en hög med människor och fikar
:-) Jag köpte två ljusstakar för 10:- st. Insåg när jag kom hem att de kanske inte passade så bra här, men de var ju inte dyra direkt. Kan ju slänga eller ge bort om jag inte hittar nånstans där de kan stå. Framförallt fanns där fina möbler. Stolar och byråer som man lätt kan måla om. Hade varit fint med lite gamla, vitmålade, möbler i sommarstugan t.ex.

HAHA! TV:n står på i bakgrunden och ett gamalt Navy CIS avsnitt är på. DiNozzo träffar en tjej när han är ute och springer. Hon är superblond och väldigt vältränad. Hon kan inte engelska så han frågar om hon är tysk. Då svarar hon nein, schwedisch. Hahaha... Hon är inte tysk, utan svensk, men svarar på tyska? Och finns det ens svenskar (som gått i svensk skola) i 30års åldern som inte kan ett ord engelska? Ytterst få i så fall va!? :-) Ojoj fördomarna frodas...

Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0