Studentmössan

Jag är en idiot!

Har låst in mina nycklar på vinden (alla nycklar. hem, till mor o far, jobbet osv.) Där ligger de, tillsammans med nycklarna in i vindsförrådet. De enda nycklarna dit. Timingen är perfekt. Fredag eftermiddag. Så hela helgen har krånglats till och nu håller jag tummarna för att Jerry får med sig en bultsax från jobbet...

Kom hem till mamma förut och det var... låst! Satt på trappan närmare en timme och begrundade mitt liv innan jag kom på att leta efter mamma hos grannen- där hon hittades =)

Sitter hemma i gamla flickrummet nu och lyssnar på nya Winnerbäckskivan. Den låter nästan lite likt Kent... mycket mer elgitarr än vanligt... vilket får det att kännas som förr i tiden.
La mig på soffan och läste i studentmössan som fortfarande ligger framme, sex år senare. Sex år! Tiden springer för fort fram... (och jag är tydligen inte bra på att städa undan heller)

Tänk alla man skulle hålla kontakt med, alla man kände så väl som bara försvann.

Men vissa finns kvar. Kanske inte de jag trodde då, men det är de bästa, såklart.
"Dig kommer jag sakna mest av alla. Du är underbar. Lycka till med allt så ses vi. Love you. Puss Marie"
"Hej Emelie! Om du inte funnits hade jag inte varit här nu. Jag kommer aldrig glömma dig. Puss och kram Aurora"
"Så söt och glad! Lycka till! Puss Jessica"
"Snowy E, vad ska jag göra utan dig? Du är bäst! (Ser dig vid bestsellerdisken)" Maritzabel

Sen finns det ju vissa man bara skrattar åt =)
"Min idol, ät ej kol, det är inte bra, man blir inte gla. Acke."

och vissa man trodde skulle finnas kvar längre
"Mymy gillar Emelie :) Jonas"

Men, vafan, jag har världens bästa vänner! =)

Du min vän i livet
Se hur kvällen brinner opp
En enda sak är givet
Vi är två hjärtan
i samma kropp

Du min vän i livet
Se hur sommaren blir höst
En enda sak är givet
Du bär min luft
i ditt bröst

- Lasse, vem annars =)

undrar var alla bilder från studenten tagit vägen? säkert åkt ut med nån gamal dator... hittade den här ändå, den låg kvar på efterfesten av alla ställen haha. inte studenten direkt (utan en fest i tyskland), men väl samma klänning som då! =)


Kommentarer
Postat av: Jill

Va Emelie är det du???? jag kände inte igen dig....pössss

2009-09-23 @ 14:42:55
Postat av: Emelie

det är jag! haha hmm.. kanske skulle lägga ut lite fler gamla kort. rätt kul att se hur man förändrats! :)

2009-09-23 @ 14:46:44
URL: http://calidore.blogg.se/

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0