Diskriminerande gubbe!

Läste precis min kompis Sofie's blogg www.lysvret.blogg.se om hur en arg italienare skällt ut henne i tvättstugan. Tänk vad mycket tid folk lägger ner på att vara arga och störa sig på andra, hur orkar de!?

Förra veckan så slängde jag i en tvätt med skor. Bara gamla gympadojor som behövde lite uppfräshning. Så när jag kommer upp igen från tvättstugan så ligger det en lapp i brevinkastet.

"Regler för tvättstugan"
Du får inte tvätta på söndagar, du ska städa efter dig bla bla bla...
... du får absolut inte tvätta grovtvätt så som mattor eller skor i maskinerna.

Oooops!!? Som tur var stod det överst "dessa regler gäller fr.o.m. nu" och jag hann faktiskt sätt på tvätten innan jag fick lappen :-)

Imorse när jag kom till jobbet (som vikarie på en skola) så var vi plötsligt tre vikarier på två klasser. Vi fick veta att eftersom klasserna kunde vara rätt stökiga så behövde vi vara en extra som resurs. Jag kom först och valde helt sonika en klass och ställde mina grejer och började läsa på vad vi skulle göra. Då kommer en av de andra vikarierna in och säger att "du kan väl gå över till den andra klassen då så är jag här". Jag tänkte att han blivit tillsagd av en ordinarie lärare att vi skulle göra så men nej, det hade han hittat på helt själv. Så det slutade med att han var ensam i en klass och jag och en afrikansk kille hade den andra klassen. Det gick bra och vi jobbade fint ihop så inte mig emot, men så började jag fundera på varför han ville ha klassen själv. Förmodligen ansåg han att han var bäst lämpad att ha en egen klass för att jag var tjej och den andra killen afrikan?!? Har retat mig på det hela dagen. Så i slutet av dagen så kommer städerskan in till oss och ber oss se till att barnen ställer upp sina stolar innan de går och sopar upp pappret som ligger på golvet (vi hade bild och klippte och klistrade- det var jättestökigt). Självklart, svarar jag, det ordnar vi! Då sa hon att den andre vikarien som var själv hade kommit fram till henne självmant och sagt till att det var väldigt stökigt och smutsigt i klassrummet. Att det inte var hans ansvar att barnen städade utan att det var hennes jobb. Vilken jäkla gubbe!! (typ 40 år med begynnande flint och finbyxor, seriöst!) 

Nu ska jag plugga.

Å just ja, köpte de här benvärmarna på Allum förut när jag väntade på bussen :-) Skönt att ha i vinter!

Kommentarer
Postat av: Carro

Om gubben var så fin och duktig kan man ju undra varför han var lärarvikare :)hoppas han snubblade på finbyxorna och vrickade foten på hemvägen eller nåt ;)

2009-10-02 @ 13:20:45
URL: http://smasheduptoy.blogspot.com
Postat av: Emelie

Det hoppas jag med! Vilken idiot! Dessutom skickade han iväg mig på rastvakt så att jag inte fick någon rast på hela dagen, men han fick det minsann! och han sa till ordinarie lärare att det var en underbar klass, att allt gått jättebra och han önskade att det var hans egen (fast det gick inte alls så bra för hans elever kom in i mitt klassrum och störde!) åh, ångrar att jag inte satte honom på plats! inkompetenta gubbstrutt!

2009-10-02 @ 13:29:19
URL: http://calidore.blogg.se/

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0