Ranelid i nyhetsmorgon

Skar upp en sallad precis till lunch och när jag skulle slänga lite melonskal så skar jag mig en en konservburk som redan låg i papperskorgen. MITT I HANDEN. Hur i hela friden plåstrar jag om det? Plåstret kommer ju lossna hela tiden. Får ta med ett helt paket till skolan haha. Såret är jättelitet, men slutar inte blöda.

Idag är det skola 14-16. Vilken idiotisk tid! Men gött med sovmorgon :)
Funderar på att åka in snart och gå på stan först. Måste bara dammsuga innan. Tappade ut en massa jord på köksgolvet igår när jag planterade om en blomma.

Ikväll ska Jerry, mamma och jag på bio i Lerum och se Harry Potter. Äntligen!



Nu är Björn Ranelid med i nyhetsmorgon. Han har skrivit en bok där han ger läsaren det vackraste språket. Fast sen säger han att inget språk är vackrare än andra?
Så har de en tävling där Ranelid sitter i juryn där elever ska hitta på egna aforismer. Bara tjejer är med i publiken och läser upp sina aforismer (för det är de som skriver mest säger läraren). Så säger Maud typ

"Ja, tjejer är ju de som skriver mest och ändå har jag bara manliga författare med i programmet idag, det är ju intressant".

Ska vi tolka det som att det inte är hon som valt vilka som ska komma dit!?
Det är väl ganska typiskt att det alltid är män som ska synas mest, även om kvinnor är överrepresenterade. Åh, störande!



Så sitter Guillou med i programmet och dissar Ranelid! Ranelid har en gång skrivit en aforism som går "Du ska bära ditt barn som sista droppen vatten". Varpå Guillou säger:
-Det där stämmer ju inte. Den sista droppen vatten bär du inte, den dricker du upp! Du äter inte upp ditt barn.
Ranelid blir helt tyst och säger sen,
-Jamen du blir ju inte otörstig på en droppe vatten, varför ska du dricka den då?
-Varför ska du bära den istället?



Hahahaha, jag tycker Ranelid är nåågot töntig! =)


Björn Ranelid

Nu ska jag äta upp min sallad, dammsuga och dra in till stan!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Jill

När du är inte på din bloggsida så finns det brevid koloumen där du loggar ut så finns din blogg adress..gå in där och så kommer din sida upp som att du är utifrån=)) så kan du svara!!! pössss på dig svägerska=)

2009-09-16 @ 15:42:04
URL: http://jillo.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack Jill, dig kan man lita på! :)

2009-09-17 @ 20:00:24

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0