Triwa-klocka & Gårdarna runt sjön

I söndags var jag och min älskling på världens underbaraste utflykt.
Vi åkte till Ulricehamn och besökte gårdarna runt sjön! Det är en serie böcker av Birgit Th Sparre som utspelar sig där och det är det mest romantiska man kan tänka sig. Vi var på slottsguide i Torpa stenhus (Heljö slott) och fick höra spökhistorier och titta på fängelsehålor. Vi drack te på Hofsnäs (Lindö) och jag fick äntligen se mitt älskade Stjärnö! Hela dagen var perfekt.



Jag på trappan till Hofsnäs. Nedanför en lång gräsmatta ligger sjön Åsunden.


Jag leker slottsfru i Torpa stenhus

När vi var klara med slott och herrgårdar åkte vi vidare till Gällstad som ligger i närheten. Jag köpte en rosa Svea tröja i en fabriksbutik och en grå munktröja på lager 157. Tyvärr hade vi bara lite mer än en timma på oss, annars hade jag handlat mer vill jag lova :)

På lager 157's hemsida har de den senaste veckan sålt ut Triwa klockor för 250:-. I andra butiker kostar de minst 1000:- så jag såg fram emot att kunna köpa en där. Tyvärr var de redan slut! (Jag hade kollat på hemsidan dagen innan från jobbet och då fanns de kvar). Tjejen i kassan sa till mig att skynda mig hem för att beställa från hemsidan eftersom de gick åt jättefort. När jag kom hem var de slut! Jag var så otroligt arg på mig själv för att jag inte beställt tidigare!

Nu gick jag in på hemsidan igen och... där fanns de igen! Fast bara i en färg; orange. Jag beställde en på momangen (tillsammans med en grå koola anna kjol för 200:-) är jag gjort min beställning stod det åter på hemsidan att de var slut. Håller nu tumamrna för att det var så att jag knep den sista (kanske hade blivit tillbaka skickad eftersom de bara hade en?) så att jag inte missade den och får en lapp om att varan tyvärr är slut. Jag är smått nervös och hoppas att varorna kommer fort!


Hade hellre haft en annan färg (vit och rosa eller lila och guld) men man kan inte få allt!

Nu ska jag gå igenom min garderob och slänga kläder. Har lovat Jerry. Vi behöver mer plats! =)


Koola Anna kjolen jag beställde

Kommentarer
Postat av: Jill

Fan va snygg klockan va=)) å kjolen me!!! hoppas den kommer i brevlådan snart!!!

2009-09-14 @ 09:20:45
URL: http://jillo.blogg.se/

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0