IFK-Brommapojkarna


på plats innan matchstart

Vädret har varit helt underbart idag och jag hade skyhöga förväntningar inför matchen. Idag skulle det vända!

Det började med att jag insåg att jag glömt mitt årskort hemma när jag skulle gå in till Levande sittplats. Åka hem och hämta det? Eller gå ner till blåvittshoppen och fixa fram ett nytt för 200:-? Det blev ett nytt. Men vad arg jag var på mig själv!

Jag visste ju att Tobias Hysén skulle sitta på levande och trot eller ej, men han tog Andreas plats bara några rader längre ner så jag hade finfin utsikt under matchen. (såg hans keps hela tiden;) Matchen började och vi gjorde mål! Det kändes verkligen riktigt bra!

Men säg den lycka som varar. Slutresultat 1-1 och en riktig skräpmatch! Försvaret är katastrof och vi kan inte göra mål! Förra säsongen fanns känslan att vi inte kunde förlora på Gamla Ullevi, i år vet jag inte ens om hemmaplan är en fördel. Försvaret borde vara stärkt med Adam Johansson tillbaka men det är osäkert och veligt och Sebastian Eriksson är usel hittills i år. Tråkigt!!!

Nu möter vi Trelleborg borta på tors och Elfsborg hemma på söndag. Det bara bli bättre... eller? 

Thomas Olsson (från Åtvidaberg som lite otippat fixade 0-0 mot Häcken igår) beskriver det bra på hemsidan:

"Det känns som om vi inte vågar lita på att göra det vi bestämt. Nu är det bara att göra ett nytt försök i nästa match. Jag vet sedan tidigare att 90 lyckade minuter kan vända allt. Vi måste tro at det kan bli så mot Trelleborg på torsdag, menar mittfältaren Thomas Olsson".

www.ifkgoteborg.se

Nicklas Bärkroth spelade från start idag


Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0