Någon borde tala om för henne...



Jag ska till tandläkaren om tre timmar och vad gör jag? ligger i soffan och äter naturgodis! :)

Det var jättemysigt hos mormor igår. Jag köpte potatis och rödspättafiléer på det lilla torget vid Kungälvs busstation och mormor lagade till. Hur gott som helst! Sen satt vi och tittade på kort och pratade minnen hela dagen. Jag missade bussen hem två gånger och fick till slut ta tåget från Kode istället för att komma hem alls.

Egentligen borde man handla allt på torg. Det är så mycket trevligare än på ICA. Man får tjöta en stund med de som säljer, man får bättre varor och man får bara med sig det viktigaste hem. Inte en massa godis och kakor utan riktig mat. Ofta är det billigare med.

Gubben jag köpte potatis av igår slängde med ett extra plommon till mig bara för att det var så blåsigt väder. Sweet! Det är sånt som kan vända en dag! =)

Ser på Rachel Ray nu. Det ska ändå vara ett matlagningsprogram... Hon visar hur man gör kakor av färdigdeg som man köper i affären. De måste tro att de har en väldigt korkad publik? Sen har de haft ett inslag om hur mkycket pengar man kan spara om man annvänder kuponger i affärer och bara köper kläder på rea. en kvinna letar kuponger i två timmar varje vecka för att spara pengar och löper bara kläder när det är minst 70%rea. Inte för att hon måste utan för att hon tycker att det är så smart och för att hon känner sig mycket gladare när hon vet hur mycket hon sparat. Någon borde tala om för henne att hon sparar mer på att inte köpa kläderna alls...

Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0