Om en hundägare...

Vid min busshållplats brukar en hund gå förbi. I snöhögen som ligger bredvid brukar han bajsa. Ägaren brukar inte ta upp efter hunden. Det är en stor hund med stora behov. Det luktar lång väg.

Jag har länge övervägt att grinigt lägga in veckans ris i Partilletidningen. (men skulle aldrig komma mig för egnetligen)

Idag uppmärksammade jag dock en förändring (märk väl förändring, inte förbättring)

Ägaren har idag haft med sig en svart påse att plocka upp bajset med. Påsen har t.o.m. blivit använd. För att sedan läggas på samma plats där bajset brukar ligga.

Mindre äckligt för mig, men knappast bättre för naturen!?

Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0