Jag hatar när man tackar ja till saker man inte vill.

Jag hatar när man tackat ja till saker man egentligen inte vill.

När en person helt plötsligt står framför dig och undrar om du inte vill komma på den och den grejen en viss dag en viss tid och du blir så förvånad att mitt i allt så svarar munnen automatiskt att "jamenvisst, det är väl klart att jag kommer!" och den personen blir jätteglad och säger att "underbart, då är det spikat och vad kul att just du kommer!"

Sen sitter du där, och har lovat bort dig till något du absolut inte vill. Och du vet att vilken ursäkt du än kommer på så kommer den klinga falskt och du kommer att göra någon besviken.

Jag skulle vilja att min mun tog för vana att istället svara: "Jag vet faktiskt inte riktigt, jag måste titta i min kalender, men jag återkommer lite senare." (med risk för att låta viktigare än jag är) alternativt att den drar en snabb lögn atomatiskt "Nej tyvärr, jag har redan lovat bort mig på annat håll (eller vad som helst annat som är trovärdigare än att jag måste tvätta en lördagkväll)


Löften kan vara knepiga...

Kommentarer
Postat av: Carro

Vaharu nu hittat på??

2010-01-11 @ 15:56:49
URL: http://smasheduptoy.blogspot.com

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0