En mindre bra busschaufför...

Efter jobbet igår så åkte jag hem till Jessica en sväng. Vi åt piroger och kollade på första halvlek av Holland-Uruguay. Jättetrevligt!

Sen tänkte jag ta mig hem så snabbt som möjligt för att kunna se åtminstonde sista 10 minuterna av matchen. Med radion i öronen satte jag mig på bussen och hoppades att chauffören skulle köra lika galet fort som de brukar göra. Icke. det var en ny busschaufför som inte alls tänkte på mig och matchen. Jag höll på att bli tokig av kommentatorerna på radoins kommentarer.

"Det gör väl inget om han ramlar på rumpan, bara han träffar bollen!"

"Bommel måste vara immun mot gula kort. Helt immun. Han borde ha fått minst fem vid det här laget, men han får inga alls. Fick han ett nu? Neej, det vore väl ett mirakel. Han borde inte ens spela den här matchen så många gula kort som jag tycker att han skulla fått i förra! Och nu mejar han ner en kille! Det är ju otroligt! Inte så att den andre blir skadad, han skadar ju ingen, men han mejar ju ner honom. Han är immun helt enkelt"

"Sneijder skjuter så snett som ingen skjutit på hela VM tror jag"

"1,2,3,4,5,6 holländrare ser jag. Det är bara Holland nu"

"Nu kommer det in ännu fler klasskamrater. Nej, lagkamrater menar jag ju!"

Tillslut kommer bussen till Partille. Vi står där några minuter, jag tror fortfarande att jag ska hinna... Tills busschauffören vänder sig om och säger till mig att bussen ahr gått sönder men att han ska ringa efter hjälp och att vi ska sitta kvar. Va fan!! Nåväl, han ringer, jag hör hur han pratar med någon som säger till honom att försöka lägga ur handbromsen innan han startar bussen för annars kan den låsa sig. Han gör några försök, men svarar att det inte går. Vi väntar.... vi väntar... så kommer det en kille springande. Hoppar in i bussen, lägger ur handbromsen och säger till chauffören att varsågod nu är det bara att köra.

Seriöst!!!! Jag klagar inte på chauffören, men hur kan västtrafik släppa ut nya chaufförer innan de lärt sig lägga ur handbromsen???

På vägen hem blev vi omkörda av bussen som gick en kvart efter... jag kom innanför dörren när Stuart Baxter satt och sammanfattade matchen. Jag var arg.

Men är glad för att Holland är i final!! =)

Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0