Saluhallen



Jag jobbar ju i Saluhallen på helger och lov bland alla knepiga, roliga, skumma orginal som vandrar runt där. Byggnaden är över 120 år gammal och just nu är det ombyggnationer och renoveringar som gäller för hela slanten. Flera affärer har fått flytta ut i en paviljong och affärerna går sämre för alla. Kunderna har minskat och vissa affärer kommer kanske inte att klarar sig. Affärerna är inte högre i tak än en vanlig lägenhet, men själva byggnaden är jättehög. Det har diskuterats om det ska byggas restauranger ovanpå affärerna, men vad jag vet är ingeting klart. Hur ser det då ut högt där uppe nu? Jo, såhär!










Det hade kanske varit mysigt att äta här uppe?

Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0