Ont i fingret...


Såg nu att jag stavat lite lustigt på senaste rubriken. Det har faktiskt sin förklaring. I lördags kväll lyckades jag nämligen smälla igen bildörren på mitt eget pekfinger. Igår blev jag skickad till doktorn av en tant på apoteket och de borrade ett hål i nageln för att få ut blodet... för 300:-, rena rånet! Det tog inte ens en minut och en nyutbildad dryg syster tyckte att jag lika gärna kunde gjort det själv hemma. Dessutom vägrade hon att ge mig nåt mer än ett vanligt plåster. Hon borde valt ett annat yrke. Anna var mycket bättre! =) Doktorn sa att fingret kanske är brutet längst ut, men att de inte gör något åt sånt.

Idag stannade jag hemma från jobbet, men imorgon ska jag försöka vara back on track. Får väl se hur det går att skiva kött, bära lådor och knyta påsar. Tur att det är vänster!

Nåja, därför är det i alla fall något svårare att skriva. Är van vid att kunna använda pekfingrarna ganska flitigt på tangentbordet ;)


vackert?

Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0