Regndans på Magnoliatorget


Jag erkänner! Regnet är mitt fel! Inte för att jag dansat någon regndans eller så, men det regnar nästan alltid när vi ska spela match (21:15 Heden). Trist!

Jag fick jobb idag på fritids. Skönt! Har haft lite ångest över att jag inte har tillräckligt med jobb och dessutom inget studiebidrag. Men det löser sig alltid. Sen är det gött att ha något att göra på dagarna med. Igår var jag hemma hela dagen och höll på att få nippran!! Jag tycker verkligen inte om att vara ensam hemma en hel dag, jag måste ha sällskap! Jag måste ha saker att göra.



Jag håller på med min bok Magnoliatorget fortfarande. Det är egentligen tre böcker i en och jag har läst 570 sidor nu vilket är lite mer än hälften. Den är fortfarande lika svår att lägga ifrån sig och jag kommer på mig själv med att gå och tänka på personerna i boken som om de var levande. Det är få böcker som är så fångande och jag läser överallt (jag släpar med min tegelsten på bussen till jobbet, träningen, you name it). det kommer bli tomt när den är slut...





Läste en recension av boken på en bokblogg och citerar slutet som prickar riktigt rätt: "Magnoliatorget är inte vad man kallar finlitteratur, men ibland behöver jag den här typen av böcker också och har faktiskt längtat så efter att få läsa vidare om allas öden att jag bar den med mig precis överallt under två veckor. Det är ett ganska gott betyg." (Läs hela recensionen på The Bookpond)

 


Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0