En helg på Tjörn



Hej mina vänner!

Nu har det varit fullt upp ett tag och jag har inte ens hunnit kolla mailen på flera dagar (aah!).


Igår efter jobbet åkte vi till Tjörn för att hälsa på Chris. Helt underbart! Maten var super, ön jättevacker och jag och Kajsa skrattade större delen av kvällen :)

Det var räkor, hamburgare och jordgubbstårta. Det var statyer, hönor och domino. Allt som behövs för en härlig kväll! Gäststugan som vi sov i var supersöt och helst av allt skulle jag vilja bo i en kopia av huset. Pärlspont, blombuketter, braskamin och verandakänsla gjorde mig lyrisk =)

På morgonen var det ägg från egna hönor, honung från egna bin och en gyllengul ugnspannkaka till frukost. Vi tog en tur till Härön och vilka möter vi på kajen om inte Adde och Lena! Världen är bra liten. Efter en lång vandring på ön med fika i mitten, kossor på vägen och ängsull i mängder och sen middag hos mamma på vägen hem så ligger jag nu utslagen i soffan... Imorgon är det jobb på en förskola som gäller.


i den här söta gäststugan sov vi


statyer på gravfältet


får får får? nej får får inte får, får får lamm.


kossor på Härön


färjan över tar 2 minuter och kostar 38:-/pers. västtrafik, vem annars?


SOMMAR!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter som ni haft en härlig helg! :)

2010-06-14 @ 10:30:33
URL: http://melkerochjag.blogg.se/
Postat av: LENA

haha ja vad är oddsen att man träffas just där av alla ställen?! haha roligt var det!

2010-06-15 @ 07:59:31
URL: http://lenahell.blogg.se/
Postat av: LENA

Just det, hoppas att allt är bra med ditt huvud!

Fick du någon bula?

Stackare....

2010-06-15 @ 07:59:54
URL: http://lenahell.blogg.se/

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0