Guys and dolls

Är helt slut. Fullständigt. Ibland fattar jag inte varför jag valt att bli lärare. Först en galet lång utbildning och sen ska jag jobba som det. När jag blir helt utmattad av att ha en klass i sex timmar, så väljer jag att jobba med det varje dag. Jag måste helt enkelt vara tokig. (Å andra sidan är det förhoppningsvis inte varje dag eleverna får för sig att kleta bajs på golvet på toaletten. Inget förvånar mig längre.)

Tittade på min planerade studiegång igår. Jag har slutfört 3½ termin. Det känns ändå rätt mycket. Men vet ni, det är 7 kvar! Suck. Det återstår 3 terminer historia, 2 terminer pedagogik och 1½ termin svenska. Jag ska dessutom ha skrivit 2 exjobb och 1 C-uppsats innan jag får en examen. Nu i vår är det 1 hemtenta (som jag sitter med nu), 3 salstentor och en styck B-uppsats som ska skrivas.

Äsch. Det löser sig. Men jag hade gärna jobbat ett tag istället...

Ikväll ska jag på Guys and dolls på Operan med mamma. Roligt! =D

Appropå guys and dolls funderar jag på att låta frågeställningen till hemtentan handla om:
Hur skiljer sig de normativa idealen för kvinnor i Charlie, Kvinnor och äppelträd samt Mitt första liv?
Hur kommer de till uttryck och vad får de för konsekvenser?

Men jag vet verkligen inte... krångligt!

Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0