Konsten att säga NEJ



Jag måste lära mig att säga NEJ!

Idag har jag jobbat på en förskola. Förskola! Det är säkert tre-fyra år sedan sist.
Varför? För att jag inte trivs på förskolor.
Så varför jobbade jag där idag?
För att en tjej ringde mig igår och frågade om jag var ledig idag? -Öööhh, jaa, det är jag väl...
- Men vad bra! Då har jag ett jobb till dig här...

Suck.

Det roligaste idag har varit att få en kram efter att en liten flicka tyckte att jag bytt hennes bajsblöja smidigt. Det värmde i mammahjärtat som kanske tittar fram någon gång. (Men det dröjer innan det springer nån småtting här vill jag lova).
Jag har läst samma bok 20 gånger tills jag insåg att jag egentligen inte behövde läsa alls utan bara säga vad det var på bilderna. Jag har torkat många snoriga näsor. Jag har spelat spel utan regler. Jag har fått nysningar rätt i ansiktet. Och jag har framförallt inte haft något att göra. 6 barn på 3 fröknar som inte kunde kallprata at all. 
Men jag ska inte klaga. Det finns värre jobb! Absolut. Barnen var söta och tiden gick rätt fort (lögn! sekunderna segade sig fram) Men nej, jag ska inte klaga. Bara komma ihåg hur det är och nästa gång de ringer- säga NEJ!

Nu ska jag ägna resten av dagen/kvällen/natten åt att förbereda en 2 timmar lång föreläsning om 1600-talet som jag ska hålla i imorgon.
Ärligt talat så känns det som ett rätt hopplöst mission...






Ett kort från Malins kalajs  i lördags. Jag ser smått galen ut, men sen lyckades jag också roffa åt mig den största biten! :)


Kommentarer
Postat av: karin

Precis tvärtom mig då, jag ÄLSKAR svart och önskar att allt var svart året om ;)

2010-11-17 @ 16:49:58
URL: http://avantgardefashion.blogg.se/
Postat av: ELINA

sv: Åh tack så jätte mycket! :)

2010-11-17 @ 18:55:11
URL: http://meullerphoto.blogg.se/
Postat av: Nette

Man blir så trött på sig själv när de ringer och frågar om man vill jobba. Huvudet hinner inte med. Man hör sig själv säga JA, fast man egentligen inte alls vill jobba! Hehe

2010-11-18 @ 19:16:49
URL: http://netteh.blogg.se/

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0