PLAN international








Jag är fadder i PLAN international för en flicka som heter Le Thi Sau och bor i Vietnam.
Vi skriver ofta till varandra och hennes dröm är att bli lärare.
Hon skickar teckningar ibland med, där hon ritar hur det ser ut där
hon bor eller hur de leker på skolgården.
Tack vare PLAN har de bl.a. fått bättre skördar,
toaletter och el på skolan och en lekplats för de små barnen.

Jag tycker att du också ska bli fadder!

Det är kul att veta att det man gör verkligen gör skillnad. Pengarna försvinner inte bara ut.
Jag vet vad de gör och Le Thi Sau har blivit en riktig vän. Bara att få en brevvän,
som när man var liten, gör att det är värt det!



Kommentarer
Postat av: simone

sv: Tjoho! Jaa det stämmer ju, skickade in några bilder, ingen aning om vad de önskade eller något - man fick gå efter känsla där :D

2010-10-20 @ 18:34:38
URL: http://fattybom.se

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0