Roloig seglats



Idag bjuder jag på en göteborgsvits som liksom passar ihop
med att jag försöker förstå hur all j-vla historia hänger ihop till tentan.

Sander och några andra står utanför  gamla Sjömansförmedlingen i Stigbergsliden
och skryter om stormiga seglatser de varit med om. Så får Sander ordet:
-Ni skulle vatt me om e resa me gamla Rosalyn!
Vi var på väg te Antwerpen me styckegods.
De blåste så vi drev i sex dygn.
De börja mojna först när vi kom te Röa havet å...
-Va tusan hade ni i Röa havet å göra om ni var på väg te Antwerpen, avbröt Alberg.
-Ja, de sa ja te skepparn me! Va innerst in i glödheta har vi här å göra, sa ja...







Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0