Skolstart



Skolstart!

Kollegieblocket, pennorna och äpplet packades ned i väskan i morse.
Det är alltid en speciell känsla första dagen i skolan. Ny klass, nya lärare och idag- nytt ämne.
Nu har jag påbörjat 1½ år med historiastudier. Känns rätt bra.

Första lektionen (2 tim) avhandlade hela Greklands historia och Roms uppgång och fall. Det gick fort vill jag lova! Fick skriva tills handen krampade och hann inte ens säga hej till de som satt brevid. Ändå fick jag inte med hälften ens och kan inte läsa vad jag själv skrivit. Kanske dags att börja skaffa lite kursböcker så jag kan läsa igenom det igen.

Andra lektionen (3 tim) var betydligt tråkigare. Ekonomiskhistoria är nog inte riktigt min grej.

Det verkar i alla fall inte som att jag missat så otroligt mycket de två första dagarna. Eftersom universitetet tydligen försökt modernisera upp sig (på tiden! men på fel sätt) så får man inte längre brev med plats, tid och datum på upprop. Istället ligger det ute på en internetsida som jag inte visste om. Suck.

Well.
Nu är det igång i alla fall! Hey hoe, lets go!


Det här fick jag i födelsedagspresent. Kommer väl till pass nu :)


Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0