Plånboken


Halvligger i soffan och skedar i mig müsli och youghurt.
Ska strax iväg och jobba.

Ser nu att "En mor till salu" kommer på tv4 på fredag.
-Nu är jag het sa tanten som blandade ihop en tampong och chilli.
-Man får nöja sig med det lilla sa pigan som satte sig på nappen.

Fikade med Elin på Brogyllen igår... och åkte ifrån min plånbok!
Insåg det först när jag skulle stämpla på bussen och trodde då att den blivit stulen.
Spärrade visa-kortet och tokringde till cafét utan att någon svarade. Åkte hem. Insåg att jag måste vända tillbaka till cafét, tänk om den ligger där. Tillslut svarade de på telefon... och där var den!
Vilken känsla när de plockade fram den bakom disken..! Glömde t.o.m. fråga var de hittat den.

Så nu har jag inget visa-kort. Handikappad! Men jag skulle få ett nytt innan midsommar som tur är.
Tänk om hela plånboken varit borta. ALLT finns ju där! Visa-kort, körkort, presentkort, busskort, kontanter, klubbkort, fotografier, frimärken, passerkort osv. osv. Min plånbok är ju stor som en mindre väska och fullknökad!
Usch, vill inte ens tänka tanken....




Jag och Elin förra veckan när vi fick ett ryck och åkte paddan :)



Kommentarer
Postat av: Carro

Jag minns en annan gång då ditt visakort spärrades.. hihi :)

2011-06-15 @ 10:50:51
URL: http://smasheduptoy.blogspot.com

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0