Resesugen



Åh, ni vet ibland får man bara för sig saker.
Som att jag just nu fått en idé om att jag vill och ut resa.
Och så börjar man kolla runt. Bara för skojs skull.
Så hittar man något som verkar rätt bra.
Så tittar man lite till.
Och lite till.
Och så blir man lite kär.
Och sen kan man inte tänka på nåt annat.
Och sen ska man övertyga andra. Förklara hur underbart det kommer att bli.
Och så hoppas man. Och hoppas.
Och så blir man liksom lite... besatt av idén.
Och så gör man om den i huvudet till något perfekt.
Och så längtar man och drömmer.
Och sen kanske man åker.
Och då blir det antingen helt perfekt, eller så blir man besviken.

Men när idén väl kommit. Då är den svår att hejda.

Just nu drömmer jag om...


Det här stället! :)
Vi får väl se...


Kommentarer
Postat av: emelie

vart är de någon stans? :)

2011-03-23 @ 21:40:05

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0