Ny jacka



Idag har jag släktforskat på landarkivet och spårat släkten ned till mitten av 1700-talet. Spännande!! :)

Gick förbi jobbet en sväng och framförallt gick jag förbi Christians jobb och fick en chokladboll. Tackar!
Sen råkade jag gå förbi lite affärer med. Speciellt en med ombyggnadsrea. Eftersom min skinnjacka blev stulen för ett tag sedan och jag inte tagit med råd till en ny så var det väldigt lockande när Andreassons hade halva priset på just den jackan jag sneglat på... Så kort och gott. Den fick följa med hem!

Såhär ser den ut på:


Knepiga bussturer
När jag skulle åka hem idag så hamnade jag på världens minsta buss med världens grinigaste busschaufför.
En äldre dam blev utskälld för att hon inte förstod att han inte kunde sänka värmen på bussen (som var kokhet) eftersom det faktiskt var en gammal buss!! Chauffören lät dessutom bli att tala om för oss som satt hela vägen att det var en extrainsatt buss som vände tillbaka till stan efter Partille. Det blev en ofrivillig roadtrip fram och tillbaka till stan för mig.

Till nästa busschaufför som tänker göra så, kan du åtminstonde inta pröva en ny väg? Dessutom borde du lära dig av den där glada unga chauffören som brukar köra och sjunga och berätta skämt i högtalaren. Ska du lura väg oss på rundturer så vill jag bli underhållen!

Den chauffören som körde 59an imorse (som jag inte skulle åka med) stannade bussen och bad mig åka med. När jag sa 'nej' så sa han 'snälla'. Han ville nog ha sällskap. Hoppas han hittade en passagerare på nästa hållplats.


Ikväll: Malmö FC- IFK Göteborg 20:00 Canal+1. Sjukt spännande!!!


Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0