I Kinamockaskogen

Kommer ni ihåg den här? Nostalgi! Googlade och det finns visst många versioner men såhär kommer jag ihåg den:

I Kinamockaskogen där bodde en familj och mamma laga maten och pappa rensa sill, och lillan satt på pottan och gjorde marmelad då kom det fram en råtta och fråga vad det var, håll käften lilla råtta det angår inte dig för det jag har i pottan det har jag för mig själv, och lillan satt på taket och lillan ramla ner och lillan ska begravas imorgon klockan tre, men vi har ingen flagga men det går bra ändå vi tar en gammal kärring och målar gul å blå!

Underbar barnsång! :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha, den kanske man ska börja sjunga för Melker!? ;) Allt bra med dig? Kramar

2011-10-12 @ 19:12:01
URL: http://melkerochjag.blogg.se/
Postat av: Anna

Va?! Varken Magnus eller jag har hört den. Nåt från Lerumtrakten kanske

2011-10-14 @ 22:00:59

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0