Sockerfri Oktober



FREEEEEEDAG!

Ikväll blir det räkor och vin med Jerry & Jill & Patrick. GOTT!
Var och handlade i Saluhallen förut och har laddat upp.
Dessutom står en kladdkaka i ugnen. Yummy.

Läste på MixMegapol att de ska köra en sockerfri oktober.
Känns som en vettig idé, jag är på!
Men eftersom oktober börjar först imorgon går jag all in ikväll med godis och läsk.
Har redan nallat av kvällens godis till lunch haha. Jag tror jag kan må bra av en sockerfri månad...

Vilket osökt fick mig att tänka på alla diabetiker. Varför finns det inga bra sockerfria alternativ på caféerna?
Så otroligt svårt är det inte att baka en okej sockerfri kaka. Dessutom skulle säkert många som bantar välja ett sådant alternativ med. På t.ex. Condeco har de glutenfria alternativ, varför inte sockerfritt? 

Nu ska jag lyssna på Moves like Jagger och städa klart. Wiho!




Kommentarer

Skriv nåt roligt här!

Jag som kommenterar heter:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag borde läsa?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0